onsdag 30 juni 2010

Gittans mössa är klar


Jag borde inte säga ÄNTLIGEN för mössan var rätt snabbstickad, men det känns ändå som äntligen. Det har nämligen varit hysteriskt mycket annat än stickning som tagit upp min tid under juni och därför är kalendertiden mössan tagit ändå rätt lång.

Nu är i alla fall möhippor som ska ordnas, katter som ska passas och allt annat överstökat och jag borde kunna börja ägna lite mer tid åt virknålen och stickorna. Har en hel del både påbörjade och uttänkta projekt.

Jag blev rätt nöjd med mössan. Den är inte perfekt överallt, men med tanke på att den är gjord på strumpstickor (som jag normalt hatar) och då det är mitt första försök på flätstickning tycker jag att den blev bra. Jag gillar dessutom modellen jättemycket. Den passar min annars så mössovänliga huvudform. Vi får se om jag orkar sticka en till mig själv också.

Mönstret kommer från garnstudio och garnet är Drops Eskimo.

1 kommentar:

Denice sa...

Fin :-) Måste prova flätstickning snart!