fredag 9 april 2010

Hjälmmössa

Min gamla uppsatskompis Ullis ska få en bebis i maj och jag kände att jag ville göra någonting till henne. De har inte tagit reda på kön, men har lite seglarstil, så jag stickade en hjälmmössa i marina färger. Mönstret är köpt i garnaffären och ska egentligen stickas i Piggelen. Har tidigare stickat det i både babybomull, babyull och Catania och tycker nog att det sistnämnda blev bäst.

Hittade dessvärre inga bra färger i de tunnaste garnerna så det fick bli ett något tjockare (Tilda). Pga av det tjockare garnet blev mössan lite stor så ikväll har jag roat mig med att sy in den. Tror den kanske blev lite väl kantig, men jag ska fundera på det problemet tills imorgon.

2 kommentarer:

Denice sa...

Så söt! Gullig modell som verkar praktisk också, det är ju alltid det är så.

Jenny sa...

Jättefin!