fredag 31 december 2010

Julklappsmössa till Julia

Jag glömde fota julklappsmössan jag gjorde till min lillasyster innan jag slog in den, men nu har hon skickat en egen bild på den. Tyvärr ser man inte på bilden hur otroligt bra modellen passar henne, så ni får helt enkelt ta mitt ord på det ;-).

Mössan är patentstickad i Drops Karisma och mönstret hittar ni här.


Det var första gången jag provade patentstickning och det var verkligen både enkelt och roligt. Gillar dessutom hur elastiskt det man stickar blir. Mitt enda problem var när jag skulle byta från patentstickning till vanlig resårstickning på slutet. Jag lyckades göra fel och att repa upp patentstiickning rekommenderas inte :-(. Slutresultatet blev helt ok ändå, men det var en pärs.

1 kommentar:

Julia sa...

Du fick ju en till bild ;)

Räkna med att jag kommer hänga här för jag har ju funnit intresset för stickning ;)